Borrelia

Idag fick jag besked att jag har borrelia också. Nu fick jag välja mellan och skjuta upp rehabiliteringsperioden och påbörja antibiotika kuren genast eller att skjuta upp antibiotika kuren tills jag kommer hem från rehab. Jag valde att låta antibiotikakuren vänta. Så den 15 juli skall jag infinna mej på den sjukhusanslutna hemvården i Ekenäs för att få den första dagsdosen, Och så rullar det på i tre veckor, när semestrarna tar slut den 27 juli skall det komma hem personal som ger antibiotikan. Tills det skall jag ta mej till Ekenäs en gång om dagen, 40 km enkel väg. Så det blir en hel del sittas i bilen. Suck

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vd roligt att se bilder på dig o dina barn o barnbarn!! Men mkt tråkigt med din borrelia. Går det bra och vänta med antibiotikakuren enligt dem? Eller kan borrelian förvärras på ngt sätt? Jag har ej kunskap om detta.

Jag har tänkt det många gånger, det vore så trevligt och träffa dig någongång.. Kanske det blir av någongång. Vem vet.



Kramar cia

2009-06-16 @ 20:25:56
Postat av: Kristina Birkesten

Gunveig!

Nej, vad trist med borrelia! Jag är som förra skribenten också förvånad att man skjuter upp antibiotikabehandlingen, men jag antar att dom är trygga i det dom gör.



Jaha, då vet du vad du ska göra efter din rehabilitering.. sitta i en bil fram och tillbaka.. Men tack och lov att dom har kommit på det!! Jag är ett exempel på hur det kan bli när man inte kommer på det..



Massor med varma tankar och kramar

din smärtsyster

2009-06-17 @ 00:17:33
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/
Postat av: Bille

Gunveig!

Så mycket det har hänt hos dig sen jag tittade in hos dig.Så fina bilder från dopet. Lilla Ebba har växt till sig sen vi fick se på henne som alldeles ny. Jag snubblade också över att man kan skjuta upp behandlingen när man konstaterad Borrelia, förvärras inte det då, med flera andra symtom.

Jag önskar dig redan nu en bra midsommar och en sjön rehabilitering vistelse.

Kramar!

Din smärtsyster

2009-06-17 @ 08:22:18
URL: http://bille-ryggont.blogspot.com/
Postat av: Nisse

Borrelia, också..., ja, ja...



Är det tänkt att du ska få antibotikan intravenöst eller får du den direkt i den s.k. spinalkanalen (durautrymmet) - in i ryggmärgsvätskan?



Har lärt mig att ska man garanterat bli av med borrelian så är det intravenös antibiotika som gäller.



Se nu till och få en trevlig midsommar. Många snappsar, kanske bastu och ett dopp i havet?



Kramar!

2009-06-17 @ 11:37:17
URL: http://blogg.ngn.nu
Postat av: Gunveig

Antibiotikan kommer jag att få iv och enligt läkaren så var det nog ingen större risk att vänta en månad eftersom jag redan har gått och burit på skiten i flera år.



Glad midsommar till er alla



Kramar

2009-06-17 @ 18:16:14
URL: http://smartdagbok.blogg.se/
Postat av: Kristina Birkesten

Gunveig!

Jaha, jag förstod inte att du dragits med borrelia en längre tid utan trodde det var nytt. Då förstår jag behandlingsstrategin.

Tusan också! Undrar vad den lille jäkeln har stökat till för dig? Vad det än är så hoppas jag det rättar till sig när du får din behandling!



Önskar dig en skön och mysig midsommar!

Varma kramar!

din smärtsyster

2009-06-18 @ 11:18:20
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Oj oj, trodde oxå att du nyss fått borrelian!

Vilket elände det lilla äckliga krypet kan göra!



Hoppas du får en bra och trevlig midsommar iaf!



Kramar!

2009-06-18 @ 23:44:51
URL: http://zaphira-mittliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0