Tvärstopp

Jag har gått i flera dagar och funderat över det där fina inlägget som jag skall skriva här i min blogg. Varje gång jag går ut med hunden i skogen och har tid för lite tankearbete så har jag funderat på hur jag ska formulera mej och vad viktigt jag vill ha sagt. Men sen när jag kommer hem och sätter mej framför datorn och skall börja skriva så är det tvärstopp. Det är säkert någon bit som har lagt sej på tvärn ivägen för allt annat som vill ut. Orsaken är kanske att här händer allt för mycket och min stackars hjärna som annars heller inte går på full kapacitet mera inte bara orkar med.

Som många säkert vet så skall jag bli mormor (jippiii) i början av april, vilket betyder att jag blir av med min personliga hjälpare (dottern) för en tid. Mellandottern tar över hennes roll under mammaledigheten, men det blir i alla fall förändringar i dom invanda rutiner som vi har arbetat in. Och förändringar är inget som passar mej.

Hundvalpen som nu har hunnit bli fem månader är det bästa som har hänt mej på länge, men oj vad han tar tid och kraft. Han bor nu permanent hos mej och vi har redan fått till en hel del dåliga vanor. Såna som att skor, vantar och mössor är till för att bita på, så också mina byxben och händer. Sängen är den absolut bästa stället att gosa på osv osv.

Jag har för tillfäller 9 stycken sköldisungar i olika storlekar, från små till mycket små, som alla skall ha ett nytt bra hem att flytta till. Dom är alla så gulliga där i sitt terrarie men det är inte alltid som kontakten med eventuella köpare är så där smärtfri, lugn och bra som man skulle önska. Det är heller inte alltid lämpligt att börja med att meddela vilt främmande människor att jag har en hjärnskada som gör att jag har en del problem med att kommunisera.

Jag träffade också min neurolog några dagar före julen och han har skrivit nya utlåtanden för ansökan om sjukpension, rehabilitering och allt möjligt annat. En massa papper är nu ifyllda och skickade hit och dit och nu har den oändliga väntan börjat på resultatet av pappersarbetet.
 
Ett svar är redan säkert, jag kommer att få ett permanent invalid parkeringslov, en arbetsvinst redan det. Den processen påbörjades för snart 2 år sedan, men fastnade på att ingen kunde fastställa min skadegrad. Neurologen gjorde nu det och skadegraden ligger nu på 14 av 20 möjliga. Det kan ännu hända att den justeras uppåt.

Hej, det kom ut någon text, inte som jag hade tänkt mej, men något i alla fall. Bitet måste ha rört på sej.



Alla GNYu are som är inne här och läser och kommenterar!

Tack för alla kommentarer. Jag läser era bloggar dagligen och skulle gärna skriva kommentarer, men krafterna och hjärnkapasiteten räcker inte alltid till. Men ni är alla i mina tankar dagligen. Tack för att ni finns där.

Många kramar till er alla.

Kommentarer
Postat av: Kristina Birkesten

Gunveig!

Det är mycket som händer nära dig nu! Tänk att du ska bli mormor :o) Och så lilla Pixel.. Men det fina tar också på krafterna...



Vad beträffar GNYu är det härligt att du orkar läsa lite men att orken inte räcker att kommentera och skriva till oss, vågar jag påstå att vi alla förstår. Vi finns här för varandra oavsett orken! Jag och många med mig tänker på dig!



Jag är så glad för din skull att mötet med neurologen gick bra och att du fått ordentliga utlåtanden! Väntetiden är ju dryg men hoppas att det blir permanent nu så du slipper det här trasslet fler gånger.



Var rädd om dig `mormor´ :o)

Varma kramar från din

smärtsyster Kristina

2009-01-21 @ 17:31:20
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/
Postat av: Nonna

Men det var väl ett jättebra inlägg du skrev, känner själv att man har sina ljusa stunder då man är hur fyndig som helst men DÅ är man inte ens nära en dator. Vi förstår så klart att du inte alltid orkar, tänk inte på det, man ska ju inte blogga så man får dåligt samvete det ska vara KUL!

Bra att du fått iväg pappren det blir nog min tur nu imorgon ska jag till FK så då får vi se vad det blir för besked om framtiden.

Att bli mormor är stort jag är mormor x 2 och farmor x 2 och alla är pojkar.

Hoppas det ska gå bra med ny assistent förstår dig man blir ju inkörd så man behöver inte ens tänka o prata utan det bara flyter.

Kramar till dig o lillvovven o sköldisarna.

Nonna

2009-01-21 @ 18:18:53
Postat av: Charlotte

Grattis till mormorskapet!! säger som Nonna...DET är stort!!!



Ett steg i rätt riktning med parkeringen, hoppas resten oxå går smärtfritt!



Håller med Kristina...vi tänker på dej och förstår om man inte orkar med.

Vi alla har nog varit/är i samma sits nångång!



Sköt om dej och de dina!

Kramar!

2009-01-21 @ 19:29:56
URL: http://zaphira-mittliv.blogspot.com/
Postat av: Nisse

Jasså minsann det är konkurrens om mor***-skapet. Då är vi två som ska bli mormor respektive morfar i april.



F-n vad det kör ihop sig.



Det där med att man är ute och går och klurar ut något sådärna jättebra att skriva och så är det väck när man kommer hem - välkommen i klubben.



Men till viss del har jag 'botat' det där. Jag har e-post i mobilen. Dyker det upp något i huvudet på mig så skickar jag ett e-postmeddelande till mig själv.



Då finns det där när jag kommer till datorn nästa gång.



Kramar!



PS

Angående GNYu vi har ytterligare en medlemansökan ute och jag väntar på ditt svar... ingen stress bara...

DS

2009-01-27 @ 13:46:24
URL: http://blogg.ngn.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0