Pappersonsdag

Nu är jag på gång igen med mina ansökningar. Har suttit hela dagen med mina döttrar och fyllt i papper till vår FK. Känns ganska onödigt eftersom jag vet att min egen uppfattning om min sjukdom inte betyder något när besluten görs. Det är vad som står eller inte står i läkarutlåtandet som är det viktiga. Men ändå vill FK har många papper med långa utredningar och haranger om samma sak lite från olika håll frågat. Det är ungefär som om dom provar om man kanske ljuger och inte kommer ihåg vad man svarade på föregående fråga. Men nu har jag i alla fall ansökt om invalidpension och handikappbidrag på nytt. Så nu får jag snällt sitta ner och vänta 3-5 månader igen på att få svar på mina ansökningar. Men nu har jag blivit så mycket klokare att den här gången kopierar jag varje papper jag skickar in ifall jag igen skall göra om samma jobb en tredje gång. Börjar bli smått pessimistisk vid det här laget, eller kanske det heter realistisk.

Annars går dagarna åt till att promenera med hunden. Vi har kommit igång ordentligt och går två rundor på ca 3 km om dagen.  Hunden springer lös, så han går betydligt längre än jag. Han hinner vända om och komma och kolla flera gånger om jag hinner med och var jag blev. Men framåt går det. Mellan rundorna är det några timmar sömn som gäller. Så något annat hinner jag inte med och därefter ser det också ut i hushållet. Men just nu är det hunden som är viktigast efter familjen förståss. Och motionen och glädjen av att kunna röra på sej.

Kommentarer
Postat av: Gunveig

Förstod att det varit strul med kommenterndet på min blogg. Så nu måste jag testa själv.

2009-01-07 @ 20:46:19
Postat av: Nonna

Härligt att du kommer ut vovvar är bra sällskap jag saknar våran Dixon mycket.

Ha en fin fortsättning på 2009 - pappersexercisen till trots.

Kram Nonna

2009-01-08 @ 18:05:06
Postat av: Kristina Birkesten

Kära Gunveig!



Dessa ansökningar är inte roliga att hålla på med, suck! Vi borde kunna skriva "se tidigare dokumentation" och bara ta upp det som har förändrats.

Men det sysselsätter väl några att sitta och vända dessa papper....



Härligt att du kommer ut med vovven och är så bra igång! Blir glad när jag hör det!

Det är klart han måste kolla upp dig, att du hänger med honom, fniss!

Förstår så väl din glädje över att kunna röra dig, och ditt härliga sällskap!



Varma tankar och kramar!

Din smärtsyster

2009-01-08 @ 18:58:54
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/
Postat av: ammie

Önskar dig lycka till i byråkratin med F.K och alla dessa papper! Sen önskar jag dig givetvis en god fortsättning på det nya året! Kram från din smärtsyster Ammie

2009-01-15 @ 19:09:33
URL: http://www.ammie035.st
Postat av: Nisse

Kristina är inne på en god idé.



Vårt Skatteverk har ju fattat galoppen och numer kan man ju godkänna sin deklaration på flera vis.

- skriv under och skicka in.

- Internetdeklarera (kräver bara 'InternetID')

- via SMS - har jag hört...



Givetvis skulle våra respektive FK kunna effektivisera sina handläggande.



Läste i vår morgonblaska, idag 27/1-09, att vår FK handlägger 60 miljoner beslut och att det nu fattas 1 miljard i deras 'kassa'.



Ska inte vika ut texten angående det där. Men det är någon som ljuger. Svensk FK gick med 14 miljarder i 'vinst' 2008 och beräknas gå med 22 miljarder i 'vinst' 2010. Vad är det för pengar som fattas?



De kansje har en digital förslagslåda på FK's hemsida eller på regeringens hemsida, bäst att kolla...



Kramar!

2009-01-27 @ 12:13:40
URL: http://blogg.ngn.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0