Ett nytt liv



Här är ett av resultaten av den sista äggkullen från 2008. Ett framben och lite av skölden på lilla Kiara 11 gram. Damen har nog nu klivit ur ägget helt och hållet. Men det är lika svårt att få små sköldisungar på 11 gram att fastna hyggligt på bild som det är att få en svart studsande pudelvalp att göra det.

Jag tror jag måste byta namn på min blogg, inte handlar den ju alls om smärta mera utan om djur och om att föra papperskrig mot myndigheter.  Och så hoppas jag att också papperskriget skall ta slut. Har funderat på att trycka en T-skjorta med texten: Ge mej pension och låt mej sedan vara ifred. Jag har hittat en ny mening med mitt liv! Den skall jag ta på mej varje gång jag går in på FK för att lämna in något nytt papper.

Kommentarer
Postat av: Kristina Birkesten

Gunveig!

Så roligt med en ny liten bebis!



Jag tycker det är både spännande och dynamiskt att du skriver om allt möjligt på din blogg! Det som är aktuellt och där tankarna är (eller tvingas vara när det gäller pappershögarna till FK)Det ger din blogg din specifika karaktär.



Toppenidé med T-tröjan! På min skulle jag nog skriva "Jag är inte vad jag ser ut att vara..."



Var rädd om dig!

Varma kramar din smärtsyster

Kristina

2009-01-12 @ 22:47:23
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/
Postat av: Nonna

Livet är ju inte BARA smärta för oss drabbade av sjukdom - det är ju så mycket annat oxå som tur är.

Fortsätt du att skriva om det som känns aktuellt vi kan ju trots allt inte bara fokusera på det "sjuka" då går vi under. Vilken bebis!! förstår att vovrackarn var intresserad dom vill ju vara mitt i allt som händer hela tiden särskilt innan dom hinner få lite livserfarenhet och rutin.

Tröjan var en bra ide - du får ta datan till hjälp och göra dig ett tryck!

Sköt om er tvåfötter och fyrfötter!

Kram Nonna

2009-01-14 @ 17:03:19
Postat av: Nisse

Vad skulle jag skriva på min?

"30 års arbete, jävlar-anamma, öl och mat 'byggde' denna nu nedbrutna kropp - när ska den få frid...?"



Kramar!



PS

Blanda på i bloggandet. Det gör det hela mer dynamiskt som Kristina skriver. Och det speglar det som är aktuellt, vilket Nonna skriver.

DS

2009-01-27 @ 12:31:37
URL: http://blogg.ngn.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0