Regnig söndag

Nu regnar det här så det skvalar i stuprännorna. Flera grader varm har vi också som hjälper till att göra slut på den fina snön vi hade. Så det blev inga flera skidturer för den här gången, till all tur. I stället har vi försökt promenera längs snöskoterspåret. Igår gick det bra och vi gick en lång skön länk, men idag hade snön redan smält så mycket att det kommit fram hal lera i spåret och jag drösa omkull igen. Inga större skador nu heller, men jag känner nog hur det låste sej i nacken och ryggen. Huvudvärken kommer också smygande. Och jag som gick på åkern för att undvika att halka på landsvägen. Nu har mannen i mitt liv i alla fall lagt på broddarna på ett par av mina skor så att jag tryggt kan promenera med hunden.

Vi har haft problem med att se tv-kanalerna hos oss de senaste fem åren. Det är nu fem år sen vi flyttade in i vårt hus och vi har bara kunnat se tv då när det regnar ute. I och med att vi övergick till digitalsignaler så blev det om möjligt ännu sämre. Fastän man snällt betalar många hundra euro i året i tv-licens är det inte alls säker att man enkelt har tillgång till de vanligaste kanalerna när man är bosatt långt ute på landet. Eller långt och långt, en timmes bilväg in till vår huvudstad, men på landet i alla fall. Nu fick jag en ny tv-antenn i julklapp av min man och igår klättrade han och en av svärsönerna upp på taket och tog ner den gamla antennen och lade upp den nya. Eftersom här nu regnar så skulle vi ju ha sett tv nu med vår gamla antenn och det gör vi med den nya också, så nu väntar jag på en solig dag för att få fram ett säkert resultat av antenn bytet. Om antennen fungerar så har jag fem års tv-tittande att ta igen. Kommer alltså att sitta klistrad framför apparaten en tid framöver, hi, hii.

Kommentarer
Postat av: Nisse

Ett högtryck som pressat kylan häråt. Här är det kallt.



Antingen 'ramlar du utan anledning' i snön eller så fäller trasselsudden dig eller så halkar du i lervällingen, på en åker. Jag väntar med spänning på vad som kan orsaka nästa fall :-)



Du kanske kan få ett 'kraftigare' bredband via den där nya antennen? Kanske? Tekniken utvecklas ju i alla möjliga riktningar.

Eftersom den nu tar emot digitalsignal så borde du kunna 'surfa' via den också. Beroende på vem som levererar digitalsignalen, förståss.



Kramar!

2009-02-09 @ 12:58:49
URL: http://blogg.ngn.nu
Postat av: Kristina Birkesten

Gunveig!

Ja, det var attan vad du åker i backen! Inget vidare med låsningar, men tur mitt i allt att du inte skadade dig mer.



Låter betryggande med broddar så du och trasselsudden kommer ut :o)



Jaha, blir det solsken nu och man inte hör ifrån dig så vet jag att du sitter framför TV:n, fniss!



Kramar!

2009-02-09 @ 13:20:25
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0