Annorlunda julblomma



Vi kommer att få en lite annorlunda julblomma. Det är en näckros i akvariet som har fått för sej att den skall blomma. Jag har ingen aning om vilken näckrosart det är, men det kanske klarnar när blomman slår ut. Igår fick jag ta bort ljusrampen från akvariet för att ge knoppen plats att växa upp över vattenytan. Men jag har en annan akvarielampa upphängd i taket som har varit till för att ge gullrankan, som har sina rötter i akvariet istället för i muld, tillräckligt med ljus. Den har jag nu sänkt ner närmare vattenytan, så jag hoppas den skall ge knoppen tillräckligt med ljus så den orkar blomma. En till knopp är på väg upp mot vattenytan från samma näckros. 

Kommentarer
Postat av: Charlotte

WOW....vad häftigt, ska bli spännande att se vad för vackert det blir :-)



Önskar dej en riktigt God Jul!!



Kramar!

2009-12-20 @ 19:48:19
URL: http://zaphira-mitt liv.blogspot.se
Postat av: Lenas Värkstad

Vad roligt! Hoppas det blir en vacker blomma, men det blir det nog.



Kul idé med Gullrankans rötter i akvariet, det tänkte jag aldrig på när jag var akvarieägare.



God Jul och så smärtfri som möjligt

önskar dig Lena I Söderhamn

2009-12-20 @ 22:29:53
URL: http://ohl.se/lena

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0