Glada Vappen!

Pixel och jag har haft vårt eget lilla Valborgsfirande. (Nu låter jag som en gammal tant som sitter här ensam med min hund, men det är ju inte sant) Vi har i alla fall haft ledig dag från alla förpliktelser, nästan. Och vi tog en långpromenad för att titta på havet.

Tänk att vi bodde över 11 år bara några 100 meter från havet och då var det inte något som lockade. Men nu när vi bor 3-4 km ifrån då längtar man efter att bara se det. Vi har i alla fall hittat en strand som vi får ha för oss själva på dagtid den här tiden på året. På kvällarna invaderas den av moppe-ungdomar. Och på sommaren invaderas den av småbarnsfamiljer, för där finns en långgrund simstrand.

Jag packade ryggan med vattenskål och vattenflaska och så traskade iväg genom skogen ner till centrum. Där passade jag på att sköta apoteks- och postärenden på samma gång. Något som jag inte har gjort utan min personliga hjälpare på flera år. Lite skvallras blev det också med några bekanta, innan vi kom iväg till stranden. Hela småbåtshamnen och affärerna var fulla av storstadbor som skulle ut till skärgården för att fira Valborg och 1 Maj. Vår lilla kommun växer till sej riktigt ordentligt när våren och sommaren kommer.

På stranden fick Pixel springa lös i strandvattnet och gräva och busa på. Några gäss öppnade han också konversation med. Men alla höll sej på säkert avstånd från varandra för att det inte skulle bli några tjuvnyp.

När vi kom hem tillbaka efter tre timmar, var vi båda färdiga för en tupplur på två timmar.

Kameran glömde jag igen hemma, som vanligt. Men kanske nästa gång..

Glada Vappen!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Vad mysigt att bara få vara för sej själv, du och Pixel:-)

Fast det vart en rejäl promenad för er båda!



Ha en riktigt trevlig fortsättning på Valborgskvällen!



Kramar

Sys C

2009-04-30 @ 20:12:37
URL: http://zaphira-mittliv.blogspot.com
Postat av: Kristina Birkesten

Gunveig!

Vilken härlig dag ni hade du och Pixel :o)

Det måste kännas fantastiskt härligt att klara av ärenden som du inte har kunnat på länge!

Jag gläds med dig!



Varma tankar och kramar!

din smärtsyster

2009-05-03 @ 22:10:41
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0