Bassängträning och vägning

Imorse styrde jag kosan mot simhallen som vanligt. Vågen där jag väger mej alla veckor visade att jag har tappat 0,5 kg. Inget stort resultat men jag är på väg åt rätt håll nu.

Tröttheten har jag motat iväg och inte hamnade jag i diket heller. Jag tog itu med mina plantor som väntar på att vårvärmen skall återvända. Dom behöver alla få större krukor och lite kraftigare mylla. Men så tog utrymmet slut, drivbänken väntar där ute men vi har haft ner till -5 grader kallt på nätterna så det är inget alternativ ännu.



Så jag har gjort om grovköket till växthus.

Kommentarer
Postat av: Gunveig

Hoppsan. Någon tycks ha mixtrat med datuminställningen på min kamera, eller så har jag tappat bort några månader.



2009-04-21 @ 18:35:56
Postat av: Bille

Ha ha ha , ja, oktober vill vi inte ha ännu, men min kamera kan få för sig att tappa minnet med ibland. Särskild när den inte varit igång på ett tag.Så jag tog bort datumet helt.:)

Annars har du lika fullt som jag här hemma.Kul, eller hur!

Kramar!

2009-04-22 @ 12:57:58
Postat av: Nisse

Jag kan meddela att mina Monstera ska ha nya skott, nu igen!



Jag nöjer mig med den växten jag. Det räcker.



Kramar!

2009-04-22 @ 23:17:14
URL: http://blogg.ngn.nu
Postat av: Gunveig

Det är roligt att odla sånt som skall ut i trädgården, tycker jag. Krukväxter som skall stå inne gillar jag inte något vidare, dom går liksom inte i vinterdvala tillsammans med mej så som trädgården gör. Men nu blir jag nog smått sugen på att prova med Monsteran jag också. Man kan ha den som en mätare på hur gröna fingrar man har.



Kram till er båda

2009-04-23 @ 20:06:12
Postat av: Ammie

Hej Gunveig! Låter mysigt att ha en grovtvättstuga att odla växter i (: Hade jag haft det så hade jag åxå gjort det samma! Men nu bor jag i lägenhet och får anpassa mina odling där efter! Här nere i syd har vi inte minus på nätterna längre men än är det inte över än kan det komma en frostknäpp!

Men lite växter övervintrar inomhus, jag har till exempel palettblad som jag planterar ut i min balkonglåda var sommar och som blir djupt viloetta nästan blodröda. Vackert är det i samplanteringar.

min balkong är min oas och mitt ställe där jag har många goda stunder på sommaren. Men även vintertid då jag har tallris och ljusslingor! Man får göra det så mysigt man kan och jag älskar min lilla balkong! Många soliga hälsningar/Ammie

2009-04-23 @ 21:52:57
URL: http://www.ammie035.st
Postat av: Charlotte

Visst är det skoj när man ser tex pelargonerna skjuta skott???

Satte mina tagetes idag, lite sent, jag vet, men de hinner nog ändå , hoppas jag iaf ;-)



Grönskande Kramar!

2009-04-25 @ 01:04:47
URL: http://zaphira-mittliv.blogspot.com
Postat av: Kristina Birkesten

Gunveig!

På rätt håll med vikten, bra jobbat!

Jag är glad att du kunnat mota bort "den stora tröttheten" och att du inte ramlade ner i diket!



Ljuset kanske hjälper att vi får lust att greja. Jag är sugen på att göra i ordning mina balkonglådor. Så fort jag är på benen så blir det inhandling av växter :o)



Dina plantor ser härliga ut och vilken känsla att sätta ut egenhändigt uppdrivna väter!



Varma kramar

din smärtsyster

2009-04-25 @ 01:53:10
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0