12 maj 2008

Här firade vi morsdag igår. Jag fick  jättesmarrig glutenfri chokladtårta, har en bit kvar i kylskåpet ännu så jag får festa lite till.
image20

Som syns på bilden så blommar här körsbär och plommon träd. Också häggen blommar och göken har kommit tillbaka från sin vintersemester.

Morsdagspresenterna var mycket praktiska, en traktorskopa med mylla, ett nytt skottkärrshjul och lite grävhjälp i trädgården. Allt enligt mina egna önskningar. Tycker det är onödigt att slänga ut pengar på morsdagsrosor som fryser igäl följande vinter, när det finns annat som behövs. Fjolårets ros har jag faktiskt lyckats hålla liv i, men det var bara tur för oftast dör dom oberoende i vilken rabatt jag gräver ner dom.

Kommentarer
Postat av: Bille

Hmm.. tårta :) jag kommer.
Spara en liten bit till mig.Vilken bra ide att önskar sig hjälp till trädgården. Vi har morsdag i slutet av maj.
Kram Bille

2008-05-12 @ 15:46:49
Postat av: Nonna

Ja det skulle behövas här oxå men jag har ingen att önska mig det av just nu! Maken arbetar sig blå med annat (yrke och innertak) sonen ska åka till Mallis och den dotter som finns i närheten har fullt upp med jobb och gympa o att skjutsa sönerna till aktiviteter. Dessutom är det så kallt att ingen klok människa är ute.
Min mamma grävde upp sina rosor och förvarade dem i svalt utrymme i kruka över vintern med sparsam vattning, en del jordslår dem i potatiskällaren och tar fram dem till våren kan det va nåt?
Kram Nonna

2008-05-12 @ 16:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0