3.3.2008

Nu har jag njutit av vårt fina vinterväder tillsammans med mitt 3-åriga barnbarn idag. Vi har åkt i kälkbacken och skidat lite. Vi har gjort upp en kort skidspår på gården som också mormor orkar med. Jätteduktig hjälp fick jag också med att bära in ved från vedboden till pannrummet. Några klabbar i taget, men en ordentlig hög blev det innan vi sen åkte till hamnen för att vinterbada. Elin hade bestämt sej för att prova på hur kallt vattnet var idag. Hon var med en kväll tidigare och skrattade åt mamma och mommi som enligt henne såg ut som valrossar när vi plumsade i vattnet. Då satt hon tryggt på pappas arm, men nu hade hon bestämt sej för att hon också skulle bada. Hon har gått på babysim sen hon var bara några månader, så vatten är för henne ett naturligt element. Spännande var det att klä av sej och gå naken ut i snövädret. På frågan om hon skulle komma med nästa gång också kunde hon inte riktigt säkert svara. Det var kallt och lite spännande, men ändå var det lite roligt. Jag kan tänka mej att det himlas med ögonen imorgon när hon går till sin dagtant och berättar att hon vinterbadat med mamma och mommi.

Kommentarer
Postat av: Nonna

Låt dom himla dom kanske skulle prova själva!
Varför ska
man neka barn att prova sånt som inte är farligt för dem, om hon inte vill göra om det så är det ju hennes eget beslut och DET tror jag stärker barnet i längden.
Har gått morgonpromenaden på skoterspåret igen och visst är det härligt men det är lite för löst där man sjunker undan med fötterna hela tiden och det blir ansträngande..så vi får se nu vad ryggslutet anser.
Sköt om dig
Kram Nonna

2008-03-04 @ 09:48:15
Postat av: Gunveig

Elin bestämde sej för att vinterbada igår kväll också. Inte så mycket för att hon vill gå i kallvattnet utan för att få vara med och bli på hejad tror jag. Igår fick hon egna badtofflor också, vilka hon var jättestolt över. Hennes far bara suckar och skakar på huvudet.

Kram

2008-03-05 @ 08:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0