12 juli 2008

Länge sen jag fick något nerplitat här. Mina sköldpaddor och min trädgård tar all min kraft och tid. Och inte får dygnet några flera timmar heller fastän allt som skall göras tar 4 gånger längre tid än vad det tog medan jag ännu var frisk.

Jag har faktiskt varit och anmält mej som handikappad arbetslös arbetssökande. Men när jag kom ut från arbetskraftsbyrån så bestämde jag mej för att nu skall jag ha semester, fram till september ungefär. Då ska jag igen iväg på en rehabiliteringsvecka och sen måste jag ta itu med att lämna in nya läkarintyg och ansöka om pension på nytt. Fram till det skriver jag bara snällt arbetslös varje dag på min ansökan till A-kassan. Enligt dom läkarintyg som jag har lämnat in på arbetskraftsbyrån kan dom inte ens erbjuda mej något jobb, utan borde skicka iväg mej nånstans för vidare utredning över min arbetsförmåga. Gör dom det skall jag snällt fara iväg och göra som dom säger.

Kommentarer
Postat av: Nonna

Bravissimo kära gnällsyster - nu ska vi alla halta och lytta anses arbetsföra plötsligt, ja man blir både förtvivlad och förbannad - men det var ett bra beslut du tog och jag hoppas så att de ser vem du är och vad du har att handskas med.

Såå roligt att du orkat skriva och lycka till med dina beslut.

Massa kramar Nonna

2008-07-12 @ 20:26:17
Postat av: Kristina Birkesten

Hej Gunveig!

Det är underligt att det inte går att sträcka på dygnet mer, men man slutar liksom aldrig hoppas :o)

Säger som Nonna, kul att du orkat skriva!



Jag antar att dina sköldisar har vuxit nu och ätit upp sig på goda maskrosor!



Gott att du unnar dig semester nu! Tids nog får du ta itu med intyg och grejer och då finns vi som stöttar dig!



Ha det skönt och njut så mycket du bara kan!

Varma tankar och kramar!

2008-07-13 @ 21:10:14
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0