4.1.2008

Jag är trött av att sällskapa med en vänninna från skoltiden. Det blir så fånigt när man inte alls är i samma skede av livet mera. Vi har inte träffats på många år eftersom hon flyttade bort från våra bygder. Men hon har varit här nere och hälsat på hos släktingar och ringde om vi kunde träffas. Det är helt omöjligt och onödigt att sitta och förklara för en människa som är mitt uppe i livet, med både barn, jobb och studier om hur det är att sitta inom fyra väggar och ha ont och hela tiden vara beroende av andra människors hjälp. Så det blev att sitta och le som om allt var helt okej och prata om gamla minnen. För det mesta tycker jag ju att livet är helt okej, men inte just nu. Jag har ju allt vad jag behöver, tak över huvudet, ungar som för det mesta kan uppföra sej väl, en karl som syns hemma ibland och som är jätteduktig på att ta hand om det jag inte klarar av, ett helt underbart envist barnbarn, goda vänner och mina många älskade husdjur. Men just nu verkar det inte räcka till, månne det här är ett besök i det berömda djupa diket som hägrar.

Nu har jag igen den där känslan att det kommer att ta några dagar innan jag orkar kliva upp ur sängen nästa gång. Har sovit förbaskat dåligt den sista tiden, imorse var jag uppe redan klockan tre. Sen blir det att slänga in en hög med värktabletter till och vänta på att kanske komma till ro. Men av värktabletterna kommer också mardrömmarna, inte några skrämmande mardrömmar, men så illa att det inte är skönt att sova mera. Ofta drömmer jag om grejer som blir ogjorda eller någonting som är svårt att utföra. Nu är det nog mest det här pappersråddet som jag inte får någon ordning på ens i drömmarna.

Diagnos: Jag är nog djupt nere i diket igen en gång. Kanske jag träffar på någon god vän här nere.


Kommentarer
Postat av: Kristina

Gunveig!
När man blir så trött av människor tycker jag gott man kan kalla dom "energitjuvar". Det finns böcker skrivna om det fenomenet. Och du måste ju bli helt urlakad eftersom du inte har så mycket energi i vanliga fall..
Och åker du i diket så räcker jag dig en hand. Eller så kommer jag och gör dig sällskap. Man vet aldrig det kan gå fort, det vet vi..
Jag sänder varma tankar och kramar till dig!

2008-01-05 @ 19:48:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0