30.1.2008

Inget vinterbadas har det blivit ännu. Men kanske imorgon om jag tar mod till mej. Inte för att man kan kalla det här för vinter, det kom några centimeter med snö på dagen men nu ösregnar här igen. Ingen extra motion blir det heller eftersom man inte behöver skotta snö. Inte för att det är nåt arbete som passar mej, men jag brukar vara ute och titta på när familjen skottar och låtsas vara med, alltid blir det nåt extrasteg.

Inte har vi heller slagit på oljevärmen ännu heller utan jag eldar pannan med ved en gång i dygnet för att få varmvatten och lite värme i golvet. Sen är det vedspisen som gäller och så tar vår luftväxlare tillvara värmen från torktumlaren. Allt pysslas med ved lämnar en hel del spår efter sej i vårt hem. Mina pannrumskläder luktar alltid rök, för jag är en mästare på att få pannan att ryka in och längs golvet finns det alltid spår efter skräp som rinner ut från vedkorgen. Men det är sånt som hör till charmen med att bo på landet och elda med ved. Och alltid är det ett gnat och gnäll om vem som skall bära in veden åt mej.

Idag har jag varit på min andra OMT behandling och nu hände det något positivt. Fick akupunktur i ländryggen som har varit stel och irriterad, och nu hjälpte det. När smärtan lättar får jag genast en massa energi, så nu är diskmaskinen tömd, fylld och tömd igen. Tvättmaskinen och torktumlaren snurrar också på och ett varv med damsugaren har jag också hunnit med.

Kommentarer
Postat av: Nisse

Jamen det var väl också en prioritering att lägga den där fina extraenergin på diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare och dammsugaren?

Sådant lär jag mig aldrig att förstå (Och då avser jag mitt eget agerande också).

Kramar!

2008-01-31 @ 10:38:34
URL: http://blogg.ngn4u.com
Postat av: Gunveig

Som här såg ut, så var det nog riktigt rätt prioriterat. Jag som har varit/är perfektionist mår dåligt när det är rörigt omkring mej. Och det blev faktiskt kvar lite energi tills idag också. Men nu börjar den ta slut...

Kram

2008-01-31 @ 17:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0