27.1.2008

All min tid går åt till mina husdjur just nu. Nio vilda sköldpaddor som tror att det är vår som rusar omkring runt fötterna på mej. Och med galopperande sköldpaddsögoninflammation i huset har jag fått ge efter på min princip att anti-bakteriella medel inte hör hemma i ett hem. Nu spritar jag mina händer mellan varje sköldis som jag tar i, vilket blir en hel massa gånger om dagen. Men när ögoninflammationen är över kommer spritflaskan att gömmas långt in i hörnet på något skåp igen.

En ny brandman har vi fått i familjen idag. Mellandottern som har gått på juniorbrandkårsverksamhet sen hon fyllde tio, har idag avlagt släckningsmannaprovet med fulla poäng. När hon om en månad fyller 18 år och förhoppningsvis får sitt körkort kommer hon att bli medlem i alarmavdelningen i avtalsbrandkåren i vår kommun.

Smärtmässigt är jag fortfaranade i pyjamasskedet (ingen lust eller energi att gå upp och klä på mej). På fredagen började min OMT-fysio igen, utan några större positiva resultat efter första gången. Fick nu rådet att börja vinterbada för att åtminstone tillfälligt få bukt på smärtan. Ska gå och lösa ut nyckel till omklädningsrummet vid vaken och göra ett försök. Kallt vatten hör inte till mina favoriter men om jag får någon slags adrenalinkick som biter på smärtan så är det nog värt ett allvarligt försök.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Gunveig!
Förstår att du har fullt upp med dom små liven :o)
Vårkänslor..?
Vinterbada låter förskräckligt! Men om det hjälper mot smärtan så är ju det värt vad som helst. Hoppas din OMT beh snart får effekt.
Jag ska till min sjukgymnast på behandling imorgon, och då ska jag få lite massage.
Kramar!

2008-01-28 @ 11:09:20
Postat av: Bille

Gunveig!
BRRR...håller med om att det låter grymt med att bada kalt,men vad gör man inte allt för att blir av med verken.Modigt av dig att göra ett försök.
Kram Bille

2008-01-28 @ 13:45:43
URL: http://bille-ryggont.blogspot.com
Postat av: Nonna

Fy fasiken tur att det inte är jag som badar i 34 gradigt varmvatten och FRYSER men det skulle nog bli en vinst för Lt om jag gick ner i en vak för jag skulle nog inte komma fram förrän till våren och i icke bahandlingsbart skick.
Ska snart reg mig på gnällsidan men nu ska jag först koka pasta och käka middag i lugn och ro med maken och idag tror jag att det dessutom är det okända på TV4+ kl 20.00 så DÅ är jag upptagen!!
Sköt om dig och alla dina paddor med sköld vi hörs!
Nonna

2008-01-30 @ 16:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0