24.1.2008

Min hjärna leker kurragömma med mej. Jag har så otroligt svårt att hålla ordning på höger och vänster. Jag måste alltid kolla och dubbelkolla och kolla igen. Auromatiken finns inte kvar. Jag måste först tänka att det är min vänstra hand som inte fungerar ordentligt, sen över till andra sidan och sen hela grejen en gång till och ändå är jag så otroligt osäker på om jag har rätt. Det här mönstret tar en otrolig tid att gå igenom och ändå kan jag missa. Och nu hittade jag en sak till som fungerar på samma sätt. Min och särbons tandborste står i samma glas i skåpet i badrummet och vi har helt olika färger, men ändå händer det ofta att jag tar hans tandborst och först sen när jag börjar borsta tänderna märker jag vad jag har gjort. Nu när jag igen stod där och valde vilken borste som var min , så märkte jag att min hjärna fungerar på samma sätt som med höger och vänster. Jag står och kollar och funderar och ändå kan det bli fel. Irriterande....

Här har vi snöstorm och vi skall iväg med sköldisarna till veterinären 80 km åt ett håll. Det är ju den vanliga turen, här har varit fint nästan vårväder i flera dar, men nu häver det ner snö och är skithalt. Sköldisarna skall packas ner i kylkassar, en i varje annars kan det hända att hanen anser att honan är väldigt sexig, också i en trång kylkass.

Kommentarer
Postat av: Nisse

Jamen låt särbon få ett eget glas (med sin tandborste i) och ställ det på en annan hylla eller nåt.

Att medvetet faktiskt ta på sig olika strumpor t.ex. så kan det bli lättare att hålla reda på höger och vänster. Man kan också gör mer s.k. visuella påminnelser när den s.k. automatiken falerar.

Res försiktigt!

Kramar!

2008-01-25 @ 14:07:05
URL: http://blogg.ngn4u.com
Postat av: Kristina

Gunveig!
Så irriterande! Så tänker man kanske att denna gången fixar jag det? Nu ska det gå.
Kanske Nisses knep kan hjälpa? Men det måste vara oerhört svårt att acceptera det!

Är det Artur som är så på hugget? :o)
Kramar!

2008-01-25 @ 22:15:06
Postat av: Gunveig

Får väl prova det med två tandborstglas, men jag har för mej att det inte hjälper, då ska jag nog gömma undan Vesas tanborste i ett annat skåp. För när det står stilla i hjärnan så är det totalt.

Arthur har lite lugnat ner sej efter sessionen med krukan. Sen är han lite skämmandes också när han går omkring och är kletig i ansiktet av ögonsalvan. Nu är han mera inställd på mat och sova, och så lite gosande med matte. Men vänta bara när 10 dar har gått med ögonsalvan, då ska här frias.

Kramis till er båda

2008-01-26 @ 11:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0