8.2.2008

Ihållande ledvärk har sugit mina sista krafter ur mej den här sista veckan. Men nu tog jag och öppnade det förbjudna locket till Voltaren burken igen och har fått lite lättnad. Det är fibromyalgi eller nån annan sorts inflammation som spökar i mina leder eller egentligen i muskelfästena. Smärtsamt är det i alla fall. Höfterna och händerna mår som sämst, men jag har också ont i vristerna, knäna och armbågarna. 

Vinterbadandet har jag inte gett upp, för jag mår så bra efteråt. Igårkväll var vi i vaken först vid halv tie tiden på kvällen då när kvällströttheten och värken redan är igång med full fart. Men plums i vattnet och så är värken och spänningarna i kroppen borta. På morgonen är dom nog där igen, men lite lättnad blir det. 

Kommentarer
Postat av: Nonna

Fantastiskt vad är det som händer i kroppen då? Då man går i sitt varma vatten blir det ju inte så där direkt effekt. Måste läsa på om det där. Här ligger ju isen rätt kompakt så det skulle bli att såga upp ett hål och då kom man väl i NSD på en gång, så jag tror jag låter bli fast man kan ju ta is och behandla i mindre grad "punktbehandla" smärtområden. Ha det bra och hoppas att värken ger med sig.
Kram Nonna

2008-02-09 @ 09:46:58
Postat av: Gunveig

Jag hoppas att vår smärtbroder Nisse kanske har mera koll på vad som händer i kroppen och kan reda ut det för oss. Lägger jag för stor börda på dej Nisse? Här är det kommunen som håller oss med den här servicen, om isen skulle lägga sej finns det en pump som rör om vattnet så det inte fryser till vid badplatsen. Vi användare löser bara ut nyckeln till omklädningsrummet (en barack på hjul som flyttas bort till sommaren, för vi badar faktiskt i gästhamnen) för en liten pant, 10 euro som man får tillbaka om man returnerar nyckeln.

Kramis

2008-02-09 @ 10:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0