Kissejul

Vi tog och firade en liten minijulafton i förväg i år. Allt bara av bekvämlighetsskäl. Det är inte så lätt att hålla en liten kattunge paketerad i en vecka eller så. Kattungen som mamma skulle få har blivit 8 veckor och uppfödaren ville bli av med de reserverade ungarna före jul. Så igår hämtade vi vår lilla randiga fröken.

Sen samlade vi ihop oss hela gänget med barn, barnbarn och barnbarnsbarn med respektive, packade ner katt tillbehören som hörde till julklappen i en stor säck, lade katten i kaninernas transportlåda och köpte med lite kaffebröd och avlade överrasknings visit hos min mamma. Gubben min klädde ut sej i tomteluva, tog säcken på ryggen och så ringde vi på dörrklockan. Efter frågan om det finns någon snäll Momi och Mofi hemma så överräcktes säcken och en mindre tygpåse som innehöll kattungen till mamma.



Kissungen stack fort ut huvudet från påsen och blev överöst med pussar och kramar. Om jag såg rätt så föll det nog en liten tår också.

Nu heter underverket Matilda och jag har redan fått flera rapporter över att hon nog är den mest ljuvliga och intelligenta kattunge i hela världen.



Visst är hon vacker också?

Min mamma har under hela mitt liv alltid haft någon stackare till hittekatt, mer eller mindre vilda, som hon har matat och tagit hand om. Den sista i den långa raden av katter försvann för mer än ett år sen. Så nu var det väl på tiden att hon fick en riktigt egen katt, en innekatt.

Det här blev nog en liten minijulafton som vi säkert alla kommer ihåg i många år.




Kommentarer
Postat av: Kristina Birkesten

Gunveig!

Vilken otroligt vacker katt! Jag blir som förälskad :o)

Kan tänka mig att din mamma är jättelycklig över det lilla livet! Ja, verkligen en minijulafton att minnas :o)

Många varma tankar och kramar till dig!

Din smärtsyster

2008-12-20 @ 20:27:10
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/
Postat av: Ammie

En riktig liten tigerkatt(: Den ser ut att njuta som bara kissekatter kan!

Jag önskar med hela mitt hjärta!

En Riktigt Fridfull Jul

&

Ett Fredfullt Gott Nytt År 2009

2008-12-23 @ 13:06:16
URL: http://www.ammie035
Postat av: Charlotte

Vilken liten snygging!!!!!

Blir sååååå sjuk när jag ser såna godingar!!:-)



Förstår att din mamma vart glad och överraskad! Kan faktiskt vara kul med en "egen" katt för en gångs skull;-)



God Jul och Gott Nytt År!!!

2008-12-23 @ 20:39:17
URL: http://zaphira-mittliv.blogspot.com
Postat av: Nisse

Får man en kattunge på det viset skulle t.o.m. jag trilla dit även om jag sagt aldrig mer...



Kramar!

2009-01-27 @ 12:02:06
URL: http://blogg.ngn.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0