4 augusti 2008

Regn och rusk avbröt min semester, så nu är jag tillbaka på bloggen igen. Åtminstone tillfälligt tills solen kommer tillbaka.

Rädd för att drabbas av samma öde som Kristina har jag idag inhandlat en hårdskiva som man kopplar till datorn med en USB kabel och säkerhetskopierat eller flyttat alla min viktiga filer till den. Alla fotografier som tar massor av plats bor nu på den yttre hårdskivan och genast känns datorn lite snabbare och piggare. En hel hög med gamla program som ingen använder avinstallerade jag. Och alla möjliga extraprogram man får med när man installerar nån skrivare eller kamera åkte också ut ur datorn.

Här har varit så kallt på nättern att alla mina fyrfotade små vänner förutom kaninen har fått flytta in i sina terrarier. Dom flesta sover ännu sommarsiesta och grävde fort ner sej när jag bar in dem , men några små är det som är vakna och vill ha mat dagligen.

Nu har jag också kommit igång med min bassängträning igen. Skönt var det att komma i det varma vattnet. Lederna mår gott av det efter min försök att köra in några skottkärrslass med ved till vedboden dagligen och mina sessioner i bärbuskarna som mest slutar med ett eller flera extra besök i pillerburken.

Kommentarer
Postat av: Kristina Birkesten

Gunveig!

Välkommen tillbaka efter semestern :o) Hoppas du får mer när det vackra vädret kommer tillbaka, det måste det göra. Det kan inte vara höst ännu!



Klokt att göra backup! Man slipper bli besviken om det händer något med datorn och allt går förlorat. Särskilt bilder som man inte kan få igen.



Det är bra med datorrensning ibland! Jag tror här finns en massa extragrejer på min nya dator som jag inte vill ha, och det tar ju bara plats.

Men jag ska be om hjälp att gå igenom det av någon mer datorkunnig!



Härligt med bassängträningen! Jag har fortfarande "semester" från behandlingar men jag tränar hemma. Snart är det dags att köra igång igen.



Kära vän! Vad tusan gör du i vedboden? Ja, ja jag ska inte säga något som är lika tokig själv :o)



Var rädd om dig!

Varma kramar smärtsyster

Kristina

2008-08-04 @ 23:41:08
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/
Postat av: Gunveig

Vedboden: När saker och ting går för långsamt enligt mej, så är jag ju van vid att grabba tag själv. Det skulle ha varit skönt att veta att veden är under tak innan det började regna, men så gick det inte. Några kärror fick jag in, men sen skriker kroppen emot. Har problem med lederna i händerna och ena knäet just nu, men nu vet jag ju varifrån det kommer. Det hör ihop med sklerodermian. Nu käkar jag lite anti-inflammatoriska tabletter och det känns bättre. Väntar på att komma iväg till rehabiliteringen (bara 4 veckor kvar) och få igång ordentlig medicinering, kanske jag blir en ny människa sen som kan ta ut svängarna lite mera.



Kramis G

2008-08-05 @ 11:54:45
Postat av: Tina

Hej på dig Gunveig!

Är inne här och hälsar på efter att ha fått din länk hit....

Vi hörs via mail

Sköt om dig och kramis på dig

Tina

2008-08-11 @ 06:29:00
URL: http://kuracambridge.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0