9.4.2008

Vårvärmen försvann, men jag har fått vårstädiver. Vi håller på och rensar ur på vinden. Vi har bott i vårt hus i lite över fyra år. Före det bodde vi trångt i en liten höghus trea och hade inte plats med att spara en massa grejer. Men oj så jag nu har fyllt vinden med allt möjligt. Det har varit så enkelt att bara trycka upp alla påsar och lådor på vinden istället för få iväg allt bråte vidare till lämpliga platser. Nu har jag packat 8 säckar med barnkläder som har farit vidare till en fd arbetskompis som har flickor som är mindre än mina. Två säckar står ännu och väntar på att avhämtas. Och två säckar med allt möjligt som skall iväg till en återvinningscentralen. Och ändå är det bara början på vår vindsstädning. Allt som blir kvar skall packas ordentligt i lådor med lock och märkas. Sen återstår att se hur många år det tar innan jag har fyllt hela vinden med bråte igen.

Kommentarer
Postat av: Bille

Här är också mycket ombytligt på väder fronten. Känner igen det där du skriver med att samla på sig. Skoffs upp på vinden eller förråd och borta är problemet..för stunden? jo ;0)
Så ibland är det bättre att bo lite trångt då måste man ta tag i saker och ting här och nu.
Så nu måste du känna dig riktigt nöjd. Det värsta är nu har du väkt mitt dåliga samvete, får se om man kan få lite hjälp här med, vore gött.
Kramar!

2008-04-10 @ 09:02:56
Postat av: Nonna

Ja du, det där känns verkligen igen vi har rensat för nåt år sen men det finns mycket kvar vi fick dessutom på fyllning efter min mammas bortgång och mycket är ju minnen med sentimentalitet i och det finns sånt man bara inte slänger!
Men vad ska man å andra sidan ha vinden till om den bara står tom och glor???!!!
Kram Nonna

2008-04-10 @ 12:13:13
Postat av: Kaktusblomman

Du mår säkert bättre när du rensat ut det du inte behöver. I Feng Shui säger man att det tar en massa energi om man har rörigt och inte rensat ut det som är överflödigt.

Kram

2008-04-16 @ 15:16:46
URL: http://viavitae.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0