4.4.2008

Jag fick en ordentlig puff framåt av min fysioterapeut, som än en gång påminde mej om att jag själv inte kan förvärra min skada. Håller jag igång för mycket så får jag betala med mera smärta. Smärtan i sej själv är inte farlig bara obehaglig. Det här har jag säkert hört många gånger från honom, men jag har inte varit mottaglig för budskapet. Han försöker ju pusha på mej lite för att få mej att röra på mej lite mera. Röra på sej för mej betyder inte att gå på promenad utan det betyder att göra något nyttigt tex i trädgården. Visst promenarar jag också ibland men det är svårt att bli motiverad för något som inte medför någon nytta. Jag tycker nog om att gå i skogen men då vill jag plocka bär eller svamp eller åtminstone nåt ätligt till sköldisarna. 

Så idag har jag nyttomotionerat med att städa i en av många blombänkar på vår gård i några timmar. Krafsat bort gamla löv och klippt av alla gamla torra blomdelar. En massa grönt hittade jag som har kommit upp under täcket av löv. En hel skottkärra full med skräp till komposten fick jag ihop samlat. Sen tog jag av presseningen som har täckt min lilla damm. Där hittade jag också en massa små späda skott av blommor som är planterad runt dammen. I den annars tomma dammen låg det två döda mulvader som har trillat dit men inte kunnat ta sej upp tillbaka. Usch, dom fick bli kvar tills nån annan kommer hem och städar undan dem. Nu känner jag redan att jag kommer att få betala med en extra värktablett innan jag går och lägger mej. Men det var det värt. Och jag kommer att fortsätta imorgon om jag bara klarar av att ta mej upp ur sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0