28.4.2008

Nu är jag igång igen. Jag har inte alls varit så lat som jag trodde att jag skulle vara förra veckan. Här har varit strålande vackert solsken och varmt, så jag har tillbringat dagarna ute i trädgården eller djungeln beroende på hur man ser det. Inga fina välskötta gräsmattor finns det, utan det växer mest groblad och maskrosor överallt. Men det är just det som är paradiset för en sköldpaddsägare. Jag tar ut sköldisarna några i gången på morgonen och så får dom fritt gå och beta sej mätta innan dom flyttas till sina egna burar. Där är allt slutbetat, det minsta lilla gröna som tittar upp försvinner fort ner i en hungrig sköldismage.

En ny sköldishage med nät över har vi byggde vi i förra veckan. Det blev en del bäras, släpas och målas för min del. Döttrarna har stått för skruvandet och spikandet. image11

Trädgårdsgungar har vi också lagt upp och där ligger jag sen med mitt täcke, dynor och en bok. I år bestämde jag mej för att gungan skulle stå nära sköldisburarna för det är ändå där jag tillbringar mest tid. Så nu kan jag följa med vad dom pysslar med medan jag vilar i gungan.

Genom vår tomt går en liten bäck som har varit helt igenvuxen med en massa sly. Igår fick jag för mej att jag skulle rensa bort lite sly och komma åt att njuta av bäcken ens på något litet ställe. Resultatet blev ungefär 20 meter av rensad bäckkant och en stor hög med sly och kvistar som skall köras genom flishacken när dom har torkat lite. Och ganska många kvadratmeter tomt till som förrut har varit helt igenvuxen.

Jag håller på och testar ett mobilt bredband. Det är lite långsammare än det fasta, men jag har ingen brådska. Jag får stiga upp och sträcka på benen lite medan jag laddar upp bilder, men det är bara bra.

Nu väntar dammsugaren på mej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0