24.11.2007

Så håller den här regniga söndagen på att ta slut. Det är bara bastun och sängen som väntar. Och Potter boken som jag har läst tre kapitel ur, jag har inte haft nån ro att vara stilla och läsa.

Jag var uppe redan tidigt i morse och slängde in en hjortstek i ugnen. Tänkte att vi skulle fira till lite extra när det var söndag. Så vi har ätit hjortstek med potatismos, trattkantarellsås och lingonsylt till middag idag. Och döttrarna har bakat pepparkakor och ett pepparkakshus. Hela huset doftar pepparkakor och snålvattnet rinner på mej som inte ens vågar smaka pga min celiaki. Annars brukar jag äta stora mängder med förhoppning om att bli snällare. Inte för att jag har märkt någon förändring annat än när jag stigit på vågen. Läste i någon tidning att det har uppfunnits ett vaccin mot celiaki i Australien. När det kommer hit till Finland kommer jag att stå först i kön för att bli vaccinerad. Jag skulle nästan göra vad som helst om jag fick äta en rågbröds macka med ost och tomat.

Har fortfarande ett övertag över smärtan. Tänk om jag nu äntligen har hittat nyckeln till hur man ska handskas med den. Men rädslan för det djupa diket ligger och lurar i bakhuvet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0