18.11.2007

Det sprakar glatt och varmt om veden i bastuspisen. När vi byggde vårt hus för fyra år sedan tyckte alla att vi var lite konstiga som skulle ha vedeldad bastuspis och vår elektriker övertalade oss till att dra el i reserv för en elbastu-ugn, ifall vi inte orkar hugga och bära in ved mera när vi blir gamla. Men det finns nog ingenting som går upp mot vedeldad bastu. Det får bli dagens lilla glädjeämne att efter en stund, när bastun har hunnit bli varm, lägga sej på bastulaven och bara njuta av värmen och sen få krypa ner i sängen.

Annars har dagen gått utan några större överraskningar. Min mage bestämde sej för att nu får det vara tillräckligt med Voltaren för den här gången och jag har snällt fått hålla mej i närheten av toaletten. Ute har det varit glashalt när snön har regnat bort, så ut skulle jag ändå inte ha kommit. Inte ens till post lådan. På vintern skulle jag kunna tänka mej att bo lite mera centralt än vad jag gör och kanske i höghus till och med, men så fort vårsolen börjar lysa igen skulle ingen få mej att ge upp min djungelträdgård och avskildheten här ute på landet.

På smärtfronten har det varit lugnt.



Kommentarer
Postat av: Nisse

Den där bastun känner jag att jag en dag kommer att få uppleva. Ja, jag hoppas det i alla fall...

Magen: Voltaren (diklofenak), är i sig inte å leka med. Hur har det varit med; socker, mjölkprodukter, fibrer och rött kött?

Kramar!

2007-11-18 @ 22:58:41
URL: http://nilsgn.blogspot.se
Postat av: Gunveig

Nisse:
Du vet att du är välkommen och jag skall värma bastun när du dyker upp. Jag håller mej till min gluten och laktosfria diet. Men socker (läs choklad)är jag så beroende av att det klarar jag mej inte utan. Fibrerna borde vara ok, mycket frukt och grönsaker och alla möjliga frön sätter jag i mej dagligen. Hänmtade koltabletter på apoteket för en stund sedan, för jag håller mej fortfarande gärna i närheten av toaletten. Det känns som om allt jag äter rinner ut inom två timmar och nu börjar jag känna mej lite skakig också.

Kram

2007-11-19 @ 13:26:13
Postat av: Kristina

Gunveig!
Kan jag också haka på bastubadandet? Det är underbart för trötta muskler.

Låter väldigt jobbigt med magen, det tar verkligen på krafterna. Se upp om du ser något blod, diklofenak är som Nisse sa mycket lurigt.

Kram

2007-11-20 @ 20:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0