5.12.2007

En jäktig dag till, nu väntar jag på att jag ska få lite lugn och ro och vila. Största delen av jäkten var nog riktigt mitt eget fel, för jag fick för mej att jag skulle dammsuga själv eftersom ingen av döttrarna kom hem efter skolan. Till på köpet fick jag för mej att deras rum också skulle dammsugas. Jag går sällan in på deras revir, det får dom sköta sjölv. För att alls komma åt att städa deras rum fick jag plocka kläder från golv och möbler en god stund och gissa vad som var rent och vad som var på väg i tvättkorgen. Och när jag hade klurat ut det så blev det att städa deras klädskåp för in i dem rymdes ingenting. Och sen blev det att para sockor som kommit ifrån varandra. Så växte dammsugandet till ett mycket större jobb. Men nu är det gjort och nu snurrar tvättmaskinen och torktumlaren glatt på allt byke jag hitta på min upptäcktsfärd genom döttrarnas rum.

Sen har jag suttit och vänt på mina papper igen. Jag är själv arbetsgivare till min personliga hjälpare och sen betalar kommunen bidrag till mej som motsvarar hennes lön, försäkringar och socialskyddsavgifter. Den här tiden på året dimper det in dom mest konstiga papper som skall fyllas i hit och dit. Jag trodde att jag skulle klara av allt ganska bra för jag har ju tidigare jobbat som bokförare (för tjugo år sen) och varit ekonomieansvarig delägare i ett privat boende för utvecklingsstödra vuxna. Men oj så jag har hunnit glömma på dom år som jag inte har jobbat.  Idag satt jag en god stund och funderade på hur det löneräknigsprogram jag använder egentligen fungerar. Försökte gå in och ändra lite uppgifter om den lagstadgade pensionsförsäkringen jag betalar. Men programmet och jag pratade inte samma språk, så det blir att använda penna och papper istället resten av året tills jag i nästa år kommer åt att ändra på min inmatade uppgifter. Jag använder ett gratis löneräkningsprogram som fungerar över Internet och dit jag loggar in med mina bankkoder. Det fungerar säkert helt bra bara jag först lär mej komma överens med det.

Bella (skldisen) mår bättre idag än vad hon gjorde igår. Jag har badat henne och försökte lura henne att smaka lite på maten, vilket damen inte hade lust med och istället gav hon mej ett ordentligt nyp i fingret. Men det är jag bara glad för, för det betyder att hon inte är helt apatisk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0