27.12.2007

Det blev en stressig jul, på julaftonskvällen satt jag redan i soffhörnet som en zombie. Och på juldagen var jag säker på att jag aldrig mera orkar stiga upp ur sängen. Men nu börjar jag komma igång igen. Julmaten passar inte mej alls, fastän jag har försökt hålla mej till fisken och salladen så har det slunkit med någon skiva skinka och en och annan köttbulle också. Och julgodis förstås. Julgranen gör mej också täppt i näsan, så det kan mycket väl hända att den åker ut imorgon. Vi är flera i familjen som reagerar på den, så jag tror det är ett klokt beslut. Så summan av kardemumman är att julfirandet med släkten, stress, flottig mat och julgran är ingenting för mej. Tänk om man skulle hoppa över den i nästa år. Boka en resa till södern istället.



Kommentarer
Postat av: Nisse

Söderläge låter som ett utmärkt alternativ. Har själv funderat en hel del på det...

Kramar!

2007-12-27 @ 21:36:52
URL: http://blogg.ngn4u.com
Postat av: Gunveig

Men då var det det där med flygandet. Vart kommer man med tåg, till Rovaniemi troligtvis, där det är ännu mera juligt och ännu mörkare.

Kramar

2007-12-28 @ 11:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0